[ Pobierz całość w formacie PDF ]

wanej w badaniach psychologicznych, czyli na podstawie wypowiedzi respon-
dentów, zlewają się przeważnie w jeden wymiar, którym jest wartościowanie
(Wojciszke, 2002)1.
Zakłada się, że postawy mają swoją reprezentację w pamięci semantycz-
nej, którą może przywołać rzeczywista bądz symboliczna obecność obiektu
postawy (Bargh i in., 1992). Im silniejszy związek skojarzeniowy między
obiektem postawy a jego oceną, tym łatwiej przywołać reprezentację posta-
wy z pamięci, czyli tym większa jest jej dostępność pamięciowa (accessibility,
Fazio, 1989, 1995).
1
Wraca się więc obecnie do stosowanego niegdyś sposobu definiowania postaw: już hur-
stone uważał postawę za reakcję afektywną (pozytywną lub negatywną) na obiekt postawy, a Osgood
i jego współpracownicy rozumieli ją jako ocenę jej obiektu (za: Greenwald, Banaji, 1995).
Niniejsza darmowa publikacja zawiera jedynie fragment
pełnej wersji całej publikacji.
Aby przeczytać ten tytuł w pełnej wersji kliknij tutaj.
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez
NetPress Digital Sp. z o.o., operatora sklepu na którym można
nabyć niniejszy tytuł w pełnej wersji. Zabronione są
jakiekolwiek zmiany w zawartości publikacji bez pisemnej zgody
NetPress oraz wydawcy niniejszej publikacji. Zabrania się jej
od-sprzedaży, zgodnie z regulaminem serwisu.
Pełna wersja niniejszej publikacji jest do nabycia w sklepie
internetowym Salon Cyfrowych Publikacji ePartnerzy.com. [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • angela90.opx.pl
  • Archiwum