[ Pobierz całość w formacie PDF ]

która jest najistotniejsza i którą rzeczywiście chcesz przekazać
odbiorcy.
Zastanów się:
" Jakie cechy najlepiej opisują produkt lub usługę, który za-
mierzasz sprzedać, i jakie korzyści każda z tych cech może
przynieść twojemu potencjalnemu odbiorcy?
Której z tych cech nie mają produkty/usługi konkurencyjne? Jakie
często występujące problemy pomaga rozwiązać twój produkt/usłu-
ga? W jakich branżach może być pomocn(y/a)? Jakie cele może
pomóc realizować? Jak wiarygodny jest produkt/usługa? Jak
skuteczn(y/a)? Jakie fakty świadczą o tym? Czy jest jakiś powód, dla
którego odbiorca powinien nabyć twój produkt/usługę już teraz?
" Kim jest twój potencjalny klient?
Jakie są jego dążenia i aspiracje? Co jest największą przeszkodą
w realizacji tych dążeń? Co twojego klienta motywuje do działania?
Czy dostaje wiadomość od ciebie po raz pierwszy? A może chcesz,
żeby twój długoletni klient dokonał kolejnego zakupu?
" Jakie cele chcesz zrealizować dzięki swojemu tekstowi?
Czy twój e-mail ma zachęcać odbiorców do zalogowania się na
stronie WWW, czy do wysłania prośby o dodatkowe informacje?
A może chcesz namówić do podjęcia natychmiastowej decyzji o kup-
nie?
www.Artelis.pl strona 58 z 87
COPYWRITING  artykuły z serwisu Artelis.pl
Co jest najważniejsze w tworzeniu tekstów perswazyjnych?
Pytań, na które należy sobie odpowiedzieć, jest w rzeczywistości
dużo więcej. Zanim uda Ci się określić, CO należy napisać, musisz
znalezć jednoznaczną odpowiedzieć na każde z nich. Dopiero wtedy
można przystąpić do samego pisania tekstu, mając  przed oczami
to, co rzeczywiście chcesz powiedzieć, i końcowy rezultat, czyli os-
iągnięcie założonego celu. Pomoże go osiągnąć dobry nagłówek.
Dobry, czyli taki, który w prosty i zwięzły sposób zawrze kwintesencję
tego, co chcesz przekazać w tekście głównym. W napisanie
nagłówka włóż tyle samo wysiłku, co w napisanie tekstu głównego.
Bo jeżeli nagłówek nie podziała w pożądany przez nas sposób na
odbiorcę, raczej nie da on już szansy naszemu tekstowi.
Napisałeś już swój tekst perswazyjny?
Przypomnij sobie teraz, co chciałeś powiedzieć, spójrz na tekst
i zobacz, w jakim stopniu ci się to udało.
--
Joanna Nowak jest copywriterem. Specjalizuje się w tworzeniu zawartości
stron WWW, tekstów e-mailingów, ulotek, artykułów i informacji prasowych.
Więcej informacji o jej usługach i próbki tekstów znajdziesz na
www-copywriting.pl
www.Artelis.pl strona 59 z 87
COPYWRITING  artykuły z serwisu Artelis.pl
Dariusz Puzyrkiewicz
Dariusz Puzyrkiewicz
Reklama w Internecie  Jak uniknąć
Reklama w Internecie  Jak uniknąć
wspierania konkurencji?
wspierania konkurencji?
Czytałem kiedyś ciekawą historię o reklamie. Były sobie dwa sklepy
obok siebie. Podobny asortyment, ceny, klientela. Pewnego dnia je-
den z właścicieli postanowił wykończyć konkurencję. Na szybach
wystawowych umieścił rzucające się w oczy reklamy, informujące
o nieprzeciętnych promocjach. Przyciągały wzrok każdego przechod-
nia. Były tak napisane, że trudno było się oprzeć pokusie wejścia do
sklepu. Zapowiadała się wielka sprzedaż. Jak zareagował właściciel
drugiego sklepu? Na wystawie umieścił tylko jedno słowo: WEJZCIE.
Oferta reklamowa nie zawsze działa na naszą korzyść.
Czasem zamiast zwiększyć sprzedaż,
zwiększa zyski konkurencji.
Załóżmy, że sprzedajesz książki. W swoich reklamach zachwalasz
korzyści, jakie osiągnie czytelnik po ich przeczytaniu. Opisujesz
sposób, w jaki zmienić się może jego życie, o ile więcej osiągnie, ile
zarobi po zapoznaniu się z opisywaną tematyką. Powiedzmy, że
przekonałeś go. Co dzieje się dalej? Naturalnie  klient będzie chciał
dokonać zakupu. Czy jednak zamówi je u ciebie? Niekoniecznie.
Przekonanie klienta do zakupu określonego produktu nie
jest tym samym, co przekonanie go do kupienia u ciebie.
www.Artelis.pl strona 60 z 87
COPYWRITING  artykuły z serwisu Artelis.pl
Reklama w Internecie  Jak uniknąć wspierania konkurencji?
Nasz hipotetyczny klient, przekonany do zakupu określonej książki
bez dodatkowego ukierunkowania, zacznie szukać jej po całym In-
ternecie. Pozostawiony z myślą o zakupie, bez wskazania na nasz
sklep, wejdzie do znalezionego za pomocą wyszukiwarki sklepu i tam
zrealizuje swe pragnienie.
Problem ten dotyczy każdej oferty reklamowej. Cokolwiek sprzeda-
jesz, musisz zrobić wszystko, by napis WEJZCIE prowadził do two-
jego sklepu. Zainwestuj w dobrą, prawidłowo ukierunkowaną
reklamę. Przestań wreszcie wzbogacać swoją konkurencję.
Dwa elementy, które decydują o skuteczności reklamy.
Unikatowa Propozycja Sprzedaży (Unique
Selling Proposition)
Twoim nadrzędnym zadaniem jest przekonanie klienta (czytelnika
oferty reklamowej), że tylko dzięki Tobie w pełni może zrealizować
swoje cele. Tylko Ty rozumiesz w pełni potrzeby i problemy klienta.
Pokaż, czym różnisz się od konkurencji. O ile lepiej jest kupić
u Ciebie.
Warunkiem przekonania klienta jest zaprezentowanie mu wiarygod-
nych korzyści. Dobrze jest, gdy jest to obietnica osiągnięcia
wyraznych i wymiernych efektów.
Nie dokonasz tego poprzez używanie pustych, napuszonych
przymiotników bez pokrycia. Zamiast tego używaj liczb, faktów i dat.
Niech fakty mówią same za siebie. Klient zrozumie i... kupi.
www.Artelis.pl strona 61 z 87
COPYWRITING  artykuły z serwisu Artelis.pl
Reklama w Internecie  Jak uniknąć wspierania konkurencji?
Handlowiec sprzedaje najlepiej
Gdybym chciał przekonać czytelnika, że moje teksty skutecznie
przekonują klientów do zakupu, to nie używałbym nadmuchanych
przymiotników. Nie pisałbym, że jestem najlepszym specjalistą w tej
dziedzinie.
Zamiast tego  oparłbym się na konkretach. Od 10 lat zajmuję się
sprzedażą bezpośrednią. Przeprowadziłem setki prezentacji, nie
jestem w stanie policzyć, ile produktów i usług sprzedałem przez ten
czas. Przekonałem dziesiątki (setki?) klientów z różnych branż i firm.
To są fakty, które odróżniają mnie od większości amatorów pisania
tekstów reklamowych.
Prawdopodobnie polonista potrafi pisać poprawniej niż ja. Ale ja lep-
iej sprzedaję. Moim celem nie jest oczarowanie czytelnika gramatyką
czy elokwencją, lecz doprowadzenie klienta do zakupu. W reklamie
nie liczą się gierki słowne, lecz konkretne efekty.
Dzięki takiemu podejściu konkurencja, zamiast przeszkadzać, może
pracować dla ciebie. Dobrze przygotowana reklama sprawi, że to do
ciebie będzie przyciągał wielki napis: WEJZCIE. I osiedlowy sklepik
zamieni się w potężne centrum handlowe.
%7łeby tego dokonać, trzeba jeszcze zadbać o drugi element.
Ukierunkowanie działania klientów
Internauta, który wejdzie na twoją stronę, nie może w żadnym mo-
mencie być pozostawiony samemu sobie. Musisz go poprowadzić do
wybranego przez siebie celu. Krok po kroku: od zainteresowania
nagłówkiem do formularza zamówienia lub wpisania się na listę
mailingową.
www.Artelis.pl strona 62 z 87
COPYWRITING  artykuły z serwisu Artelis.pl
Reklama w Internecie  Jak uniknąć wspierania konkurencji?
Nie zawsze uda się doprowadzić do sprzedaży. Jednak nigdy nie
zostawiaj klienta z wyborem: albo kupię, albo sobie pójdę. Daj mu [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • angela90.opx.pl
  • Archiwum